Carlsberg

De brygger - du anmelder

Eksperimentelle brygninger - Øl som aldrig før igen - hjemmeside
Kunde
År
2022 - løbende
Leverancer
Webshop
UI & designsystem
Visuel identitet
Webplatform
Kundeindsigt
Projektoversigt

Experimental Brews er et nyt brand, der er udviklet af Carlsberg og Carlsberg Research Laboratory for at styrke innovative eksperimenter inden for bryggerividenskab og indsamle kundeindsigt gennem feedback.

Kunder kan nu abonnere på at modtage en 6-pack med en ny eksperimenteriel øl hver måned. Disse øl er blevet skabt af et team af ekspertbryggere og forskere i Carlsbergs Research Laboratory og kan ikke købes i butikkerne. Medlemmerne får adgang til eksklusive og unikke øl, som konstant skifter og udvikler sig. Som medlem er du en del af en eksklusiv klub med unikke tilbud. Desuden er du som medlem forpligtet til at give en ærlig anmeldelse af hvert eksperiment, som forskerne kan lære af, mens du samtidig har adgang til en eksklusiv virtuel ølsmagning lige når det passer dig.

Carlsberg Research Laboratory har ét formål: At udvikle øl af den højest mulige kvalitet og være en model for brygning i Danmark og resten af verden. Vi gjorde det muligt for dem at løfte deres eksperimenter ved hjælp af digital innovation.

Kvalifik har i øjeblikket et løbende samarbejde med Experimental Brews.

Besøg siden
Animation, der viser desktop-versionen af produktet
Animation, der viser den mobile version af produktet
De fire søjler i vores eksperimenter
Næste eksperimentelle bryg klar til forsendelse ion 16 dage
Forsøg 012
Ingen varer fundet.
Øl som aldrig før igen
Resultater
Videnskaben om brygning
Ingen varer fundet.
Eksperimenterne
Hver måned får de noget forskelligt (unikt)
Hvad synes du?
Ingen varer fundet.
Udfordring
Proces
Udfordring_

SKALERING AF INNOVATION

Da Carlsberg henvendte sig til Kvalifik for at få hjælp til at løfte deres brand, webshop og generelle online tilstedeværelse, stod de over for flere udfordringer.

Et af de største problemer var, at deres eksisterende hjemmeside bygget i Wix var ufleksibel og ikke let kunne skaleres til at imødekomme deres voksende kundebase. Resultatet var, at hjemmeside ikke gav den brugervenlige oplevelse, som deres kunder havde brug for og ønskede. De var lukket for nye medlemmer, indtil udfordringen var løst.

Et andet problem var måden feedback blev indsamlet på. Opsætningen var ikke indbydende, og da anmeldelser er den vigtigste valuta for Carlsberg Research Laboratory, var det et must at forbedre processen. Teamet hos Kvalifik erkendte, at for at løse disse udfordringer effektivt, var der behov for en omfattende tilgang. Dette ville involvere en grundig analyse, innovative workshops og en nøje undersøgelse af den unikke forretningsmodel og deres vision for fremtiden.

Proces_

LØFT AF ET ABONNEMENT

Med disse oplysninger begyndte Kvalifiks team at skabe en ny og mere effektiv tilstedeværelse online for Experimental Brews. Det første skridt var at redesigne den eksisterende hjemmeside og skabe et mere brugervenligt og visuelt tiltalende interface, der ville give kunder en problemfri og behagelig onlineoplevelse. På mindre end to uger blev Experimental Brews' brandidentitet skabt for at afspejle produktets unikke og evigt skiftende karakter. Vi udviklede et logo, en farvepalet og et visuelt sprog for at kommunikere en følelse af eksperimentering og innovation, som er konsistent på tværs af alle brandingmaterialer, herunder webstedet og den digitale tilstedeværelse.

Ud over redesignet af hjemmeside udviklede teamet hos Kvalifik i de følgende 6 uger en mere robust og skalerbar webshop, der kunne håndtere et voksende antal kunder. Det indebar integration af avancerede funktioner som abonnementsstyring, automatiserede e-mailflows, brugerdefineret feedbackplatform og en meget mere robust checkout-proces.

Efter at være gået live

Efter at vi gik live med løsningen på den oprindelige udfordring, har Kvalifik fortsat med at udvikle funktioner for at løfte platformen. De tre vigtigste tilføjelser til webshoppen er Gamification, Science of Brewing og Gift a Subscription.

Gamification

Gamification-aspektet gør det muligt for medlemmerne at optjene badges for deres engagement i tjenesten, f.eks. ved at anmelde de eksperimenter, de modtager, henvise venner og dele på sociale medier. Denne funktion tilføjer et element af underholdning og konkurrence til abonnementstjenesten, opmuntrer medlemmerne til at engagere sig aktivt i brandet, samt dele deres tanker og meninger direkte på platformen.

Science of Brewing

The Science of Brewing er en interaktiv bryggerioplevelse, der giver medlemmerne mulighed for at forstå formålet bag eksperimenterne samt kompleksiteten i at innovere de nyeste og mest eksperimentelle øl. Den forklarer også Carlsberg Research Laboratory's fire søjler, så medlemmerne kan føle sig engagerede i hvert eksperiment, mens de kan se, hvad der er blevet ændret i de øl, de har modtaget.

Gift a Subscription

Det lykkedes os på mindre end 2 uger at opgradere webshoppen med en gavefunktion, der gør det muligt for både medlemmer og ikke-medlemmer at købe et medlemskab til en særlig person som gave. Vi var i stand til at tilpasse checkout-flowet og tilføje en ekstra landingsside for at løfte brugeroplevelsen. Hele flowet blev automatiseret, og gavemodtageren kunne modtage gaven efter kun få sekunder.

Ingen varer fundet.
Resultater

Experimental Brews er nu en revolutionerende abonnementstjeneste, der giver øl-entusiaster mulighed for at opdage og nyde nye, eksklusive og innovative øl hver måned, hvilket gør det til en perfekt gave til alle, der ønsker at udforske nye øl og udfordre deres smagsløg, eller en god måde at forkæle sig selv med nogle fremragende specialøl på.

Platformen er ikke kun til at abonnere på, men giver abonnenterne mulighed for at tage en virtuel rundvisning på et bryggeri og lære om brygningsprocessen og historien bag Carlsberg Research Laboratory. Denne interaktive oplevelse giver medlemmerne mulighed for at komme i forbinde sig til brandet og forstå det videnskabelige håndværk, der ligger til grund for hver eneste bryg, de modtager.

Ved at kombinere abonnementstjeneste, gamification og interaktiv bryggerioplevelse har Carlsberg skabt en virkelig innovativ, medrivende og engagerende oplevelse for alle ølentusiaster.

Abonnenterne kan nu ikke kun nyde en række unikke og eksperimentelle øl hver måned, men også deltage aktivt på platformen. Som et resultat har vi givet øl-drikkere en ny måde at udforske og opdage unikke bryg månedligt, hvilket gør det til den perfekte gave til enhver øl-entusiast eller en god måde at forkæle sig selv på.

Kvalifik udvikler digitale marketingaktiver og står for digitale kampagner for at øge kendskabet til brandet og erhverve flere medlemmer.

614%
Stigning i antallet af abonnenter
250%
Stigning i CTR
380%
Stigning i impressions
614%
Stigning i omsætning
Resultater

Experimental Brews er nu en revolutionerende abonnementstjeneste, der giver øl-entusiaster mulighed for at opdage og nyde nye, eksklusive og innovative øl hver måned, hvilket gør det til en perfekt gave til alle, der ønsker at udforske nye øl og udfordre deres smagsløg, eller en god måde at forkæle sig selv med nogle fremragende specialøl på.

Platformen er ikke kun til at abonnere på, men giver abonnenterne mulighed for at tage en virtuel rundvisning på et bryggeri og lære om brygningsprocessen og historien bag Carlsberg Research Laboratory. Denne interaktive oplevelse giver medlemmerne mulighed for at komme i forbinde sig til brandet og forstå det videnskabelige håndværk, der ligger til grund for hver eneste bryg, de modtager.

Ved at kombinere abonnementstjeneste, gamification og interaktiv bryggerioplevelse har Carlsberg skabt en virkelig innovativ, medrivende og engagerende oplevelse for alle ølentusiaster.

Abonnenterne kan nu ikke kun nyde en række unikke og eksperimentelle øl hver måned, men også deltage aktivt på platformen. Som et resultat har vi givet øl-drikkere en ny måde at udforske og opdage unikke bryg månedligt, hvilket gør det til den perfekte gave til enhver øl-entusiast eller en god måde at forkæle sig selv på.

Kvalifik udvikler digitale marketingaktiver og står for digitale kampagner for at øge kendskabet til brandet og erhverve flere medlemmer.

_

Er du den næste?

Vi vil gerne have, at du bliver den næste succeshistorie

Kom i kontakt
En bærbar computer og en computerskærm, der viser noget webdesign, og en person, der tegner på et stykke papir.