Kombination af marketing og R&D gennem struktureret feedback
12. maj var en fantastisk aften for os! Det var faktisk juryens begrundelse for, at vi modtog en pris i kategorien Customer Experience ved årets Danish Digital Award:
“ Carlsbergs kobling af markedsføring og R&D gennem struktureret feedback på 'forsøgs-øl' fra øl-entusiaster er et kundecentralt greb, der smager af mere. Koblingen af fysiske og digitale berøringspunkter i et gennemtænkt flow er forfriskende, og de foreløbige resultater er gode for fremtidens øl.“
En anerkendelse af innovative brugeroplevelser
Vi er meget stolte af at fortælle, at vi har modtaget en bronzepris i kundeoplevelse for vores arbejde med Carlsberg og Experimental Brews.
Experimental Brews-konceptet er et fællesskab, der involverer ølentusiaster i de tidlige stadier af ølbrygning og eksperimentering, samtidig med at konceptets design og digitale grænseflade bruges til at indsamle forbrugerindsigt. Dette gør det muligt for Experimental Brews at give en skræddersyet og innovativ brugeroplevelse for både medlemmer og gæster på exbrew.club.
Samlet set har samarbejdet med Experimental Brews med succes slået bro over kløften mellem forskning og forretning ved at indsamle forbrugernes meninger og dele viden om spændende ny eksperimentel brygning.
Vi kan ikke vente med at se, hvad der er næste for Experimental Brews og digital innovation inden for kundeoplevelser.
Hvad er Danish Digital Award
På deres egen hjemmeside beskriver Danish Digital Award, at den har til formål at belønne og fremvise det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde, der udvikler eller understøtter en virksomheds eller organisations forretningsaktiviteter.
I en tid, hvor marketing og digitalt ansvarlige aktører skal udvikle nye og ofte komplekse løsninger, ønsker Danish Digital Award at fremhæve og hylde dem, der gør det bedst, med det formål at inspirere organisationer til at investere i deres digitale forretningsindsats.
Foruden Customer Experience har Kvalifik og Experimental Brews også opnået at blive shortlistet i kategorien Innovation.